Followers

Tuesday, March 8, 2011

Redha DIA

Salam.

I terpanggil untuk menaip kata-kata yang I rasa cukup terkesan. Kata-kata dari blog Frodo, ayat Gandalf, "kalau kamu yakin Tuhan redha dengan apa yang kamu buat, berbuatlah ..."

Sentap. Itu yang I rasa. Bukan kerana apa. Tapi, perlakuan I beberapa hari ni agak menyakitkan hati sendiri dan mungkin ter refleks pada orang-orang berhampiran. I selalu nak memikirkan keadaan orang-orang sekeliling, namun I lupa, kuasa paling besar kat atas sana tu, redha ke dengan apa yang I buat? Sentap. T_____T

Itulah kita manusia. Sering risau dengan redha dan sudut pandang manusia lain. Tapi sudut pandang DIA? Ada kita risaukan? Kita selalu lupa kan DIA. Itu kita. Ya, aku, kau mereka. Sama. I sering risaukan sayang dan kasih orang lain namun lupa untuk beratkan kasih dan sayang DIA. Bila dah berlaku beberapa perkara, baru teringat untuk patah balik.

Sejujurnya, beberapa minggu ni, minggu yang sangat memeritkan. Banyak sangat dugaan dan halangan. Berat. Hati lemah. Jiwa hilang. Seperti orang tiada perasaan. Sesiapa yang terlibat dalam menerima sebarang SMS merapu dari I, sila faham!

Entah. Mungkin perlu muhasabah lebih lagi. Perlu.



Gambar dari Pakcik gugel. Sekadar menggambarkan apa I rasa pada tika ini. T________T

2 comments:

CGG said...

mga terus tabah:0

nasikputeh said...

dun forget HE knows u sad or watever feeling u have rite now..

chillax~