Followers

Thursday, January 7, 2010

Banyak Karakter

Siapa kata manusia ni ada yang perfect?
Pernah tak bayangkan anda ada banyak personaliti?
Semua yang anda nak jadik, anda dapat. Best ke?
Pernah tak terfikir kalau kita ada banyak sangat keinginan, sampaikan kita sendiri taktau siapa kita sebenarnya. Nak jadi itulah, nak jadi inilah.

Cuba bayangkan kalau anda ada 24 watak!
YES! Itulah yang I nak cerita harini. Kisah seorang lelaki yang ada 24 watak. Billy Milligan atau nama sebenarnya William Stanley Milligan berasal dari Miami Beach Amerika Syarikat. Billy seorang yang biasa saja luarannya. Tapi, kalau nak tahu, Billy mempunyai 24 watak yang berbeza. Pakar Psikiatri dah sahkan dia mempunyai 'mental disorder'.

Fakta menarik tentang Billy yang KELAKAR, PELIK TAPI BENAR:

Dalam 24 watak personaliti yang dia ada, ada 2 watak dalam diri Billy yang melakukan jenayah, tapi watak yang lain tu tak tahu pun. Faham tak? Maksudnya, kalau Billy buat jenayah dengan menggunakan peribadi A, bila dia bertukar ke peribadi B, dia memang tak tahu yang dia pernah lakukan kejahatan semasa peribadi A. FUH! Hebat!

Billy mempunyai masalah personaliti sejak berusia 5 tahun lagi. Pada masa tu, dia dah ada 3 personaliti (Christene, Shawn, Nobody). Bayangkan, budak kecik pun dah ada masalah personaliti. Kehebatan mamat ni? Dia pernah merompak dengan menggunakan senjata api yang bukan calang-calang, and dia juga pernah MEROGOL di Ohio State University. PEHH!

Dalam banyak-banyak personaliti yang dia ada, dia ada jugak menjadi GURU! Hadoii. Dia juga ada menjadi wanita. Ok, itu normal. Dah banyak berlaku. T___T

Kesimpulannya, tak perlulah nak jadi semua orang. Jadilah diri kita. Barulah original!

Mahu kisah lebih lanjut, dapatkan buku kat bawah ni.


4 comments:

fara said...

Farah pena tgk movie hindustan camni.
Last2 cam konpius sama ade dorang ni memang ade masalah mental atau saje nak lari dr hukuman gantung.
Huhu

nurizan said...

banyaknya karakter,... sampai 24..

Adeqq said...

Ms.Independant:-

ha, tau xpe. risau kan. dorg ade masalah mental disorder..

Adeqq said...

eiman:-

haa, mmg pon. ada 24.