Followers

Tuesday, August 24, 2010

Perasan tak? MERDEKA ke?

Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Saat mata terpejam
Hanya kau ku terbayang
Menghapus semua segala rasa di jiwaku

Saat mata terbuka
Kamulah yang pertama
Tak mampu aku
Bayangkan
Hidup tanpa dirimu

(sekadar selingan. HEHE)
Salam.

Perasaan tak minggu depan dah merdeka? Eh, merdeka ke? Kenapa macam tak ada satu pun kenderaan memasang bendera? I macam sangat pelik. Semalam ke satu kawasan dengan niat mencari kentang. Kereta I memasang bendera. Bila I lalu, kereta lain semua macam tengok je. Ish! Kenapa eh? Pelik ke?

Mana semangat merdeka rakyat Malaysia? I yang punya patah jiwa ni pun patriotik. HAHA. Marilah! Memasang bendera di kenderaan. Jom Jom Jom~ Jom Pasang Bendera~ ^___^

Eh, seronok tahu jadi tukang cakap? Tapi, sakit kepala bila suruh present, tak siap-siap. GERAM! Nak marah je, student pujuk comel comel. ISH! Sabar je lah! Apapun, menjadi tukang cakap boleh buat kita bersabar. Tahap kesabaran akan meningkat dengan sendirinya.

Eh, kenapa entry ni macam bercampur? Maaflah. Jiwa tukang cakap tengah penuh dengan urat yang berselirat. Tak percaya? Meh jumpa! =P

p/s: Kena kuat! Kan?

17 comments:

Frodo Baggins said...

>>___<<


lagu sape??
ke sajak lu?
oohooooo


((nah!! sambil hulur aiskrim))

Firol said...

jiwe jiwe halus

nasikputeh said...

adeqq..

lu makin x gangster skang..
pe cer?


nice words anyway..

alvin takda umah harga 8juta said...

:)

kena kaf aliif dal min lam..

KUAT...


lu mampu..
kami doa kan lu yg baik2..


amin..
haq qul amin..

Khaizarien said...

hati kene kuat :)

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

frodo..mana leh makan eskrem..kan puasa ni.huh

wei, aku rasa kt btg bejuntai je org xpasang bndera..kt sri kembangan sume kete pakai bendera..yg selubung kereta ngn bendera yg dieorg pasang kt KL tower tu pun ade gk..mana dieorg dpt aku pun xpaham

tp, the point is, org2 sri kembangan sume patriotik..xmcm org btg bejuntai

haha

Adeqq said...

Frodo:-

Lagu Faizal tahir - Hanyut. khas buat yang tersayang tapi dah tinggalkan wa. huuuu..


nak nak nak! comey x? ^___^ mekasehhh~

Adeqq said...

Firol:-

well~ jiwe halussss~

Adeqq said...

nasikputeh:-

tuhla penangan sakit jiwa beb. nak buat macam mana?

hahaha.

lagu FT - Hanyut. Sila dapatkan DVD yang original~

Adeqq said...

Alvin:-

Mampu? Kuat? Tak kot. tidak mungkin. Mungkin tunggu 2 tahun ke.

entah. T___T

Adeqq said...

Khaizarien:-

Macam mana nak kuat? Kena minum susu x? =P

Adeqq said...

Xtionkamen:-

biarla Frodo nak bg. Jelessssssssss~

Pehal plak! Aritu gi KL xde pon nampak bendera kat kete! ISHHH!

ellehhhh~ poyo la koo~

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

itu kt KL
ni seri kembangan
seri kembangan jajahan selangor la gile..bukan kolumpo!

haha!

Adeqq said...

Diamlah gilee!!~
abes tuh! Batang Berjuntai pon selangor kan?

Elleehhh!!!~ yang penting, kete ko x de bendera kan? TAK PATRIOTIK LANGSUNG!

makdara TERDIVA said...

tiap kali merdeka, kitorang siap pacak tiang tinggi letak bendera kat depan umah..jiwa patriotik la katakan..hehe

Adeqq said...

makdara TERDIVA:-

waahh! bagus kak! HEHEHE. marilah berpatriotik!~ ^___^

Arief Arf said...

ha ah la.
tak nampak pun orang pasang bendera.
semua orang sebok berpuasa kot.
hahaha

X)