Followers

Saturday, October 2, 2010

Jodoh Lagi? Haih...

Salam.

Melewati hari-hari menjelang Final Exam memang agak mencuakkan. Risau gak ngan performance student. Almaklumlah, first semester as tukang cakap. So, mcm gedik sikit. HAHA.

Enough about student. Nak bercerita tentang hati. Boleh? Sejak dua menjak ni, hati macam dah centre balik. Macam dah normal balik la. Terima kasih kepada semua pihak yang berjaya membantu memulihkan keadaan hati yang agak tak normal. HEHE. Terima kasih!

Cuma, keadaan agak kecoh musim raya ni bila semua saudara mara bertanya tentang diri. Dah berpunya ke belum, dah ada yang merisik ke belum. Tu semua membuatkan ayah macam tak sabar nak terima menantu. Masalahnya, anak dara ayah ni belum berpunya.

Kadang-kadang serabut jugak. Cuma, masalah jodoh ni tak boleh nak pandang ringan sangat, tak boleh pandang berat sangat. Betul tak? Tu lah, kena buat supaya ayah sabar sikit. Sabar ye papa! Satu hari nanti, ada lah sampai jodoh anak papa ni!

Seseorang pernah bagi I ini~

"Dia selalu ada untuk kamu dalam situasi apapun.
Dan dia selalu dapat memahami situasi dalam hati

kamu baik dalam suka dan duka.
Percayalah pasangan yang berjodoh
pasti tak takut
mengalami pasang-surut,
suka-duka saat bersama.
Sekarang, ingat-ingat kembali.

Apakah dia orang pertama yang datang memberi

bantuan tatkala kamu dirundung musibah?

Dia selalu faham saat emosi kamu terganggu?

Dia tahu keadaan waktu anda sakit?

Jika ya, tak salah lagi.

Dialah orangnya..."




InsyaAllah. Satu hari. Masa itu akan tiba. Kan? ^__^


p/s: Soal jodoh ni memang kena ambil berat sikit! =P

18 comments:

aNis aMirAh said...

sedara mara dah tanya,memang dah layak sgt khwn ni :P
jemput jgn tak jemput ok!

Lya Colours said...

insyaALLAH ada yang lebih baik menanti di hadapan
cuma kita berdoa supaya dpt bertemu dengan nya

fara said...

tak lame lg mesti ketemu jodoh kamu yg pasti.
jgn putus asa k! :)

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

kalau ko kawen, tlg bg aku keje angkat hidang..konpem sume bekas2 makanan clear dgn cepat.haha!!
tp kl ko buat bufey mmg xde kan tugas tu utk aku..em..kl x, aku nk jd org yg smbut tetamu tu...blh x?kl ayah ko pakai bju ungu, aku pun nk bju ungu gak..so kl org xdpt salam ngn ayah ko, org akan salam ngn aku..konpem tb2 je poket baju melayu aku tebaaaaaaaaallll je..jgn risau..50-50 k

SZ said...

komen lya paling best.
hahaha.

aLy said...

tak tanye papa ke kot2 ade calon..





tukang cakap ade bagi soalan bocor final tak?
;p

maisyara Pot! Pot! said...

iCITY! teringin nak g sana. T____T



* betul. like comment lya colour. :)

AJ Nismihan said...

soal hati itu cukup halus.
dan halusnya tak bisa kamu nampak,
tak bisa kamu tepis; mahupun kamu gapai ambik.

jadi,
bagaimana mahu dikejar andai nak di ambik nanti pun tak boleh?
nak dibair diam tunggu saja?
atau mahu di advert sepelusuk alam biar perik pekik di dengar dan di ambil perhatian?

balik semula.

hati itu halus.


dan treatmentnya pasti halus.

yang halus itu, andai di kejar, pasti di tiup angin makin jauh dari kita.

so,
let it be natural.

be calm
be yourself
and the best will roll to you.

dia bagai daun2yang ditiup angin dan berjinjit mencari kamu.

dia tak perlu sebab dan aturan lengkap kalian untuk hadir.
dia akan datang sendiri

dan bagaimana tahu?

kamu tak perasan,
cuma.
tiba-tiba degup jantung makin laju
makin pantas dari mampu kamu bilang
dan makin kamu tak ketahuan untuk itu ini
dan dalam diam, kamu jadi rindu
dan dalam diam, kamu cemburu tanpa akar.

waktu itu,
'ada sesuatu terjadi'

and

you will know what to do.

sebelum itu?
be yourself, and keep moving forward.
ada kertas--kertas peperiksaan yang perlu di tanda markah kan? so move on Adeqq =)

Tihara said...

jodoh d tangan Tuhan..dah ada jodoh nti, org tanya anak pulak..anak pun d tangan Tuhan.. :)

Adeqq said...

Anis Amirah:-

hehe. biase la. sedare mara bertanya tu mmg wajib oke~

Adeqq said...

Lya Colours:-

hah! I like ur answer~ ^___^

Adeqq said...

fara:-

tanks yu! i lap yu!

Adeqq said...

Kamen:-

ko over kan? ko selalu nak lebey! ngada! hahaha.

xpayah gedik nak warna same ngan ayah aku~ sebok je nak poket tebal. nnti letak suratkhabar bg tebal okey~

Adeqq said...

SZ:-

yup. rasa yang sama!~ ^___^

Adeqq said...

aLy:-

hehehe. papa suh anak dia cari sendiri~

ada. dah bg dah! hahaha

Adeqq said...

maisyara:-

meh meh gi icity~ ^__^

Adeqq said...

AJ Nismihan:-

yeah! sangat agree. soal hati cukup halus.

adeq x perlu komen banyak. ayat kamu dah berjaya memberi kesan. tanks~

InsyaAllah. Akan cuba untuk bangkit dari soal hati yang tak bertepi ni.

Adeqq said...

Tihara:-

yer. betul tu. jodoh di tangan Tuhan. Malah, tiap sesuatu itu memang di tanganNya. kan? =)