Followers

Sunday, August 9, 2009

H1N1 - moga dijauhkan!!



salam. entry kali ni agak serius tapi still mengekalkan lawak-lawak yg biase digunakan seperti ayat panjang tanpa noktah yang membuatkan anda terpaksa membaca dengan perasaan menahan marah kepada penulis seperti ayat ini haha sukanya dapat buat ayat begini. hehehe.

oke, kembali kepada entry. first sekali maafla kerana agak lama tidak updet. (4 hari itu dikira lama kan?) agak bz la menjadi MC. bercakap tentang MC, semalam i jadi MC untuk program Jelajah Ilmuwan anjuran Kerajaan Negeri Selangor. oke, i have fun! seronok la dapat menjadi MC di hadapan YB kan. oke, that's not about it. what i want to share is about H1N1. Semua orang dah pasti tahu tentang H1N1 ini kan? semalam, semua orang di WAJIBkan memakai mask. oke, i tipu. i tak pakai pun. sebab i kan jadi MC. kalau pakai mask, nak cakap macam mana. kan? hahaha.

info terbaru tentang H1N1 ni, 28 angka kematian telah dicatatkan. what?? 28? TAKUTNYA!!! persoalannya, kenapa kes semakin meningkat? kan yang terbabit dikuarantin? oke, cuba kita fikir. seorang lelaki yang bergelar ayah telah dikuarantin di rumah. lelaki tu ada anak perempuan. anak dia sekolah lagi. dia pergi ke sekolah seperti biasa. kan ayah dia dikuarantin. kenapa anak dia pergi sekolah? kenapa anak dia masih dibiarkan bermain-main layang-layang oh seronoknya bersama kawan dia yang lain? kalau ayah dia dikuarantin, anak dia pun duduk je la di rumah. ishhHHHhhhhHHhhhhHHhhhh (oke, ini tanda tidak puas hati).

oke, sangat banyak negara yang dah dijangkiti H1N1 ni. siapa tak takut, dia memang tidak normal. siapa yang kata, "kita berserah je lah" pun dia tiada perasaan. memang la ketentuan Allah. tapi, Allah WAJIBkan hamba-Nya berusaha tahu? marila berusaha mencari penawar. memang bukan mudah. sebab itu dinamakan BERUSAHA. kalau tak payah berusaha itu senang. oke, ape i merepek pun dah taktau. yang i tau, virus H1N1 ni terlalu mudah merebak.

see, virus KOTOR ni la puncanya. oleh yang demikian, mari kita sama-sama berdoa agar dihindari dari penyakit yang setiap hari meragut nyawa ni.




semoga dijauhi. AMIN.

p/: SILA PAKAI MASK KALAU GI DATING SEKALIPUN. hahahaha

10 comments:

intel_Inside said...

err.. trima kaseh ats nasihat yg trakhir tu..

Adeqq said...

intel_inside - hehe.. same2. haha

Firol said...

Haa...kita kena hisab diri ada yang silap mana2....

Semoga kita dijauhkan...

Adeqq said...

Firol - Amin..

kerol said...

mmg mnakutkn H1N1 nie..die bergerak senyap je..bhya..

Adeqq said...

Kerol - ye, betul tu.. berhati-hati lah...

Ms.Independant said...

Ish. Takot je klo dgr psl H1N1 nie.

joegrimjow said...

da 30 lebey da

farah-chan said...

skang dah lebih 28 kan? risaunye family kat sana T_T
mintak dijauhkan :(

Adeqq said...

Ms Independent - yer, mmg takot pon dgr bout H1N1 ni..

Joegrimjow - urm, semalam da 42 da.

farah-chan - same2la kite berdoa..