Followers

Thursday, July 29, 2010

Penyamaran Kau dah GAME OVER!

Bingkisan senja membawa cahaya
Pekat malam nan hampir tiba
Wahai bulan apa maknanya
Hati gelap kini terang semula

Salam.

Ewah! Berpantun la pulak kan? Ok, mood bercampur aduk. Happy itu adalah pasti. Namun, still ada rasa sangat sangat kecewa. Eh, pernah dengar tikam belakang? Tak pernah? Backstabbing tahu? Owh! Tahu pulak. Nampak sangat anda semua ni oreng putey kan? Berlagak! HAHA

Apa nak buat dengan orang yang backstab kita ye? Kalau ditanya pendapat I, I suruh buat bodoh je. Abaikan sahaja orang macam ni. Bak kata FRODO, tak payah beratkan musuh dari sahabat. So, biar lah. Nama je kawan, tapi berlakon jadi ANON. Hish! Buat orang menyampah je. Eh, apa I merepek ni. HUHU

Ada satu kisah. Seorang guru.

Putri baru saja memulakan pekerjaan barunya sebagai seorang guru kaunseling di sebuah sekolah.

Dia sangat bersemangat untuk memberikan nasihat kepada pelajar-pelajar di sekolah itu.

Pada masa rehat.. dia melihat seorang pelajar yang tengah berdiri seorang diri hujung padang sedangkan kawan-kawangnya yang lain asyik bermain di tengah-tengah padang mengejar bola antara satu sama lain.

Putri cuba mendekati pelajar itu dan bertanya apakah dia ada masalah... Pelajar itu menjawab bahawa keadaannya baik saja.

Mendengar jawapan itu Putri lalu meninggalkannya.

Beberapa minit kemudian Putri memerhatikan lagi pelajar itu masih sendirian di tempat yang sama. Putri kini yakin bahawa pelajar ini sebenarnya mempunyai masalah.

Lalu sekali lagi Putri mendekati pelajar itu dan berkata penuh kelembutan...

"Apakah kamu mahu kalau saya menemanimu?"

Pelajar itu menjawab..

"Okey.. boleh saja...!"

Merasa bahawa pendekatannya berhasil Putri bertanya lagi..

"Kenapa kamu berdiri seorang diri di sini?"

"Kerana ..." jawab pelajar itu dengan penuh kehairanan...

"... Saya adalah penjaga gol!"

HAHAHAHA.
Ok, tamat. ^__^


p/s: Tak perlu menyamar sebagai ANON. Takpe, I maafkan U. ^__^

25 comments:

SZ said...

"Tak perlu menyamar sebagai ANON. Tak perlu menyamar sebagai orang lain. AKU TAHU SIAPA KAU! BENCI GILE KAT KAU!"



kita membenci orang yg sama kan?
nampaknya ada geng.
hihi.

Adeqq said...

heh.
haruslah benci.
sangat!

tag team!
hehe

hajarus said...

sape la agaknyer si anon tu ekkk...???

wong ah ian said...

oi janganla benci2...err maksud aku jangan dipupuk rasa benci dengan org yg kau kenal tu..pegi buat bedah siasat dulu baru boleh benci..heh

alvin takda umah harga 8juta said...

ala ain..lu sibuk je nak benci wa..ye la..wa tau lu ada nasik putih lebey..

alvin takda umah harga 8juta said...

yup...
wa dah terkena ngan entri ni...


damn...

Adeqq said...

kak hajar:-

hehe. org sekeliling gak kak. takpe, maafkan je.

Adeqq said...

ian:-

tanks! betol cakap ko. seee, aku x benci dah. aku da maafkan. hehe

Adeqq said...

alvin:-

hahaha. AIN sape weh? hikss. padan muke terkena!

beautiful_rose said...

anon mmg gemar membuat onar...
abaikan mybe mereka tak punya kerja berfaedah untuk di lakukan. =p

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

aku tgh cuba kaitkan kisah penjaga gol tu dgn tajuk entry kau ni..











em..xde kaitan kot..ok aku komen lain pulak




hye adeqq

kau benci sape?siap tag team ngn sabarimon lg..aku ke?

lumut said...

selalunye anon tuh org2 yg cemburu gak ngan kita..dasar manusia...

kau jg dri..
got to go..
=)

SZ said...

wOng ah ain;
wei ain!
kat sini ko dtg,
blog aku ko x jejak pon.
sampai ati. huh.


dah penat siasat sbb tu benci.
boleh?

De'din said...

biarkan mereka..

::[si putihpurple]:: said...

kah kah!!
pnjaga gol upenyer.sengal kot~~

psst~ rindu ko gak weh..lame dh aku xjenguk mmber2..mcm xde mood sgt dah nk blogging..huhu~ take care tau!♥

Lya Colours said...

sape anon tuh
meh nak babab dia

Fara said...

adeqq!
cite tu klaka ok.
huhu~

Anon Mak Enon,
Jgn kaco Adeqq la k!

Adeqq said...

beautiful_rose:-

yerr. tau xpe! abaikan je kan? ^___^

Adeqq said...

xtionkamen:-

hahaha. ampeh ko. xdelaa, bukan ko laaa. hehehe

Adeqq said...

lumut:-

got to go?
ko nk pergi mana?
urm.
lumut lumut lumut.

kuatlah sayang.
kita sama2 jadi kuat oke?

Adeqq said...

SZ:-

hehehe. boleh je. xde masalah nak benci. =)

Adeqq said...

De'din:-

yaa, biarkan!

Adeqq said...

putih perple:-

yup! penjaga gol~ hahaha

sayang kooo!

Adeqq said...

Lya:-

haha. xyah babab. die da insaf kot. hahaha

Adeqq said...

Fara:-

hehehe. dapat cite tu dari member. lawak oke~

anon mak enon tu memang! HEHE