Followers

Tuesday, December 22, 2009

Dan Sebenarnya...

Salam~

3 hari lepas. I gi Perak sebab kawan kahwin. Hari Sabtu and Ahad. So, dari Sitiawan nak cari jalan ke Kampar. Tak tahu jalan, bertanya lah kat stesen minyak. Terima kasih pakcik!

I pun teringat kisah cari jalan masa dekat Seremban tahun lepas. I nak bertanya la jalan ke kawasan perumahan. Masa tu kawan I kahwin. So, kitorang ternampak seorang mamat handsome pakai tie semua. Kitorang pun bertanya. Lebih kurang macam ni perbualannya:

I: Encik, tumpang tanya. Macam mana nak pergi Jalan A (I tak ingat nama Jalan)

Encik: Owh, senang je. Jalan terus, nampak masjid, pastu terus lagi, ada tadika sebelah kiri,
belok kanan, pastu belok kiri, belok kanan nampak kedai runcit.

I: Lepas tu encik?

Encik: Lepas tu korang terus lagi, pastu nampak simpang kanan, belok kanan, nampak simpang
kiri, belok kiri, terus lagi dalam 3km pastu belok lagi kanan, pastu belok lagi kiri......



(I dah pandang kawan I, kawan I pandang I. Dah pening. Betul ke tak?)

Lepas tu ada 2 orang lelaki datang. Dia kata:
"Maaflah cik. Ni abang kami. Dia baru lepas kematian isteri. Fikiran dia kurang sikit."

Kami:
"Takpe. Jaga abang elok-elok ye." dalam hati, laaaaa, orang gila rupanya!!!

Tak pasal-pasal kami bertambah pening. Sudahnya, kami berjaya sampai rumah pengantin pada jam 4.40 petang. Makanan habis! Nasib ada makanan pengantin. Kami bedal je. HAHAHAHA

8 comments:

Ms.Independant said...

wah! jadik bertuah lak tu.
Makanan pengantin kan lg best!
Hehe

:)

Adeqq said...

Ms. Independant:-

yerp! Sedap pulak tuh. Ada udang besar sume. hahaha..

Fatt Chin Choy said...

hahaha
itu kira tuah gak tu
dapat rasa makanan pengantin setelah sesat pasal org gila

makanan pengantin mungkin blh dapat seru cepat

hehe

:: hayati :: said...

setiap yg berlaku ad hikmahny...
berkat sabar...dpt mkn makanan pengantin lg...hehe

Adeqq said...

Fatt:-

tau takpe..
dapat seru cepat?

yeke?

hehehe.... tak sabar!

Adeqq said...

:: hayati ::

betul betul..
memang ada hikmah pon.
weeeeee~

Firol said...

ada rezeki la jugak dapat makan

Adeqq said...

Firol:-

bukan setakat makanan biase. makanan pengantin kami kebas.